Parking heater, Preheater, Eberspacher (webasto) remontas

Vartotojo avataras
raimax
Asas
Pranešimai: 2064
Užsiregistravo: 2011 Rgp 08, 19:14
Miestas: Šiaulai
Contact:

Parking heater, Preheater, Eberspacher (webasto) remontas

Standartinė raimax » 2014 Lap 03, 21:12

Paveikslėlis


Kas tai?
Tenka išgirsti žodį Webasto, kuris asocijuojasi su kažkokiu daiktu kuris naudojamas šildyti automobilį. Neretai tuo vardu yra vadinami visiškai kito gamintojo produktai. Webasto - tai tik gamintojo pavadinimas (taip pat, kaip pas mus sauskelnės dažniausia vadinamos - Pampersais, šokoladiniai kiaušiniai - Kinderiais ir panašiai), kuris gamina ne tik pečiukus, bet ir kabrioletų stogų ir stoglangių sistemas. Kitas analogiškas automobilinių pečiukų gamintojas yra Eberspächer, kurių gaminiai yra sutinkami ir mūsų vairuoamuose SAAB'uose, bei kitų markių automobiliuose (Opel, VW, MB). Tad apibendrinant toliau mano litanijoje šis gaminys bus vadinamas Pečiuku arba Pečiumi, gal kartais Eberspacheriu arba tiesiog jo kodiniu pavadinimu D3WZ.

Abiejų gamintojų pečiukai būna benzininiai ir dyzeliniai (ir dujiniai), sauso tipo (kurie šildo tik orą) ir šlapio tipo (kurie šildo aušinimo skysti - hydronic). Priklausomai nuo išskiriamos šiluminės energijos degimo proceso metu, skiriasi jų galingumas, o tuo pačiu ir kuro sąnaudos.

SAAB automobiliuose gamykliškai (9-3, 9-5 dyzelniuose modeliuose) yra montuojami šlapio tipo (Hydronic) pečiukai:

D3WZ (3000W) Montuojamas į 9-3 (98-02m dyzelinius); Kuro suvartojimas 0,4L/h pilnu galingumu ir 0,2L/h puse galingumo.

D5WZ (5000W) Montuojamas į 9-5 (nuo 2002m dyzelinius); Kuro suvartojimas 0,6L/h pilnu galingumu ir 0,3L/h puse galingumo.

Jie priklausomai nuo konfigūracijos ir įrangos gali veikti kaip Pašildytojai - preheater arba Papildomi šildytuvai - Auxiliary heater.

Pašildytojas - Preheater:
Tai pečiukas, kuris padeda greičiau sušildyti saloną ir greičiau varikliui pasiekti darbinę temperatūrą. Jis dažniausiai pasileidžia užvedus variklį, kai lauke temperatūra nukrenta žemiau 5 laipsnių C. Aušinimo skystis cirkuliuojamas variklio aušinimo siurblio dėka.

Tokio tipo sistemą sudaro:
1pecius.jpg


Pečiukas (597)
SID'as (541)
Pečiuko relė (409)
Kuro pompa - dozatorius (323a)
Diagnostinė jungtis (H16-1)

Papildomi šildytuvai - Auxiliary heater.

Iš esmės toks pat pečiukas, tačiau jis veikia nepriklausomai nuo to ar yra užvestas variklis ar ne. Kitaip sakant - tokio tipo pečius turi išorinį laikamtį - taimerį (SAAB'e nustatoma per SID'ą). Kuris gali būti suprogramuojamas konkrečiam laikui. Pvz 7 valandą ryto. Ir tada tą valandą pečius įsijungs (arba išsijungs, priklausomai nuo tipo). Šlapio tipo sistemose atsiranda papildomas komponentas - cirkuliacinis aušinimo skysčio siurbliukas. Kuris varinėja aušinimo skystį po sistemą, taip neleisdamas jam užvirti viduje pečiuko (yra įmontuota apsauga nuo perkaitimo), ir tuo pačiu šildomas salono pečiuko radiatorius, variklis. Turi pasileisti klimato kontrolės sistema/salono ventilaitorius, kad šiltas oras būtų pučiamas į automobilio saloną ir langus.

Šią sistemą sudaro visi aukščiau išvardinti elementai plius papildomi:
Cirkuliacinis siurbliukas (1)
Valdymo relė (5)
2pecius.jpg


Konstrukcija ir veikimo principas.

Pečiuko pagrindiniai elementai yra šie:

1. Korpusas;
2. Ventiliatorius su oro kanalais;
3. Elektrinė dalis- valdymo blokas;
4. Degimo kamera (su kuro išskaidymo tinkleliu D3WZ);
5. Ventiliatoriaus laikiklio dangtelis;
6. Šilumokaitis;
7. Uždegimo žvakė (D5WZ kuro purkštukas su sieteliu yra po uždegimo žvake);
8. Liepsnos jutiklis;
9. Aušinimo skysčio temperatūros jutikliai;
10. Tarpinė tarp degimo kameros ir ventiliatoriaus korpuso;
11. Grafitinė tarpinė tarp šilumokaičio ir degimo kameros;
12. Plastmasinis dangtelis;
13. Plastmasinis dangtelis.
peciaus komponentai.jpg

d3wz-1.jpg



Pečiaus paleidimas ir komponentų tikrinimas

Norint paleisti Eberspacher D3WZ ar D5WZ pečiuką, būtina įvykdyti šias sąlygas:
Pajungtį nuolatinį 12V ir Gnd.;
Pajungti kuro pompą (kuro pompos imitacijai gali būti naudojama ir 12V lemputė)
Užmaitinti du paleidimo kontaktus 12V srove.

visa tai pavaizduota žemiau esančioje nuotraukoje:
eberspaecher jungtis1.jpg



Vidinė jungtis ir kontaktų išdėstymas:
vidine jungtis.jpg


1 ir 2 : Liepsnos jutiklis;
3 ir 4 : Aušinimo skysčio temperatūros jutiklis;
5 ir 6 : Aušinimo skysčio temperatūros jutiklis/Perkaitimo jutiklis;
9 (+) ir 12 (-) : Žvakė;
13 ir 14 : Ventiliatorius.

Vidiniai pečiuko komponentai gali būti patikrinami multimetru, o išmatuotos vertės turi atitikti šias:

Aušinimo skysčio temperatūriniai jutikliai turi rodyt praktiškai vienodą varžą. Kambario temperatūroje ~14k omų.
Liepsnos daviklis - kambario temperatūroje apie 1k omą.
Žvakė - 0.9..1omas (jokiu būdų žvakės negalima tikrinti pajungus ant akumuliatoriaus! ) nes ji 8voltų.
Kuro pompa - apie 10 omų.

Varžų priklausomybės nuo temperatūros yra pateiktos lentelėse:
jutikliu lentele-1.jpg


Veikimo principas

Eberspacher šlapio tipo šildytuvas (kaip ir visi kiti) veikia pagal iš anksto suprogramuotus ciklus kurie yra valdymo bloko atmintyje. Tinkamai surinktas ir funkcionuojantis pečiukas veikia šiuo algoritmu:

Pastovus 12V maitinimas ir 12V paleidimo įtampa;
Padaromas pirminis degimo kameros prapūtimas (trukmė - kelios sekundės);
Pradedama kaitinti žvakė (viso kaitimo trukmė - apie 50 sekundžių);
Pradėjus kaisti žvakei, aktyvuojama kuro pompa (puse galingumo);
Pradeda suktis ventiliatorius (puse greičio);
Kai degimo kameroje pasiekiama 80 laipsnių C temperatūra, pečiukas pradeda dirbti pilnu galingumu.

Aušinimo skysčio temperatūros jutikliui (1) pasiekus 75 laipsnių pagal Celcijų temperatūrą, pečiuko ventiliatoriaus ir kuro pompos greitis sumažinamas. Tuo metu dirba pusės galingumo režimu.
Jei temperatūra nukrenta žemiau 70laipsnių pagal Celcijų, pečius vėl pereiną į pilno galingumo režimą.
Jei aušinimo skysčio temperatūra viršija 80 laipsnių, pečiukas išsijungia. O jei nukrinta žemiau 70 - vėl įsijungia.
Jei temperatūrų skirtumas tarp aušinimo skysčių jutiklių nei 25 laipsniai pagal Celcijų, arba kurio nors vieno jutiklio temperatūra viršyja 125 laipsnius pagal Celcijų, pečiuko veikimas yra sustabdomas.

Rankiniu būdų išjungus, ar užgesinus automobilio variklį, pečiukas pirmiausia atungia kuro pompą. O ventilaitorius sukasi keleta minučių aušindamas degimo kamerą ir patį pečiuką.
www.SAAB-klubas.lt

SAAB 9-3 2.2 TiD MY00
Paveikslėlis


[img]http://i.imgur.com/hI8Wesz.jpg[/ img]
Vartotojo avataras
raimax
Asas
Pranešimai: 2064
Užsiregistravo: 2011 Rgp 08, 19:14
Miestas: Šiaulai
Contact:

Re: Parking heater

Standartinė raimax » 2014 Lap 03, 21:13

Ardymas, surinkimas, bandymas, montavimas, nusivylimas, džiaugsmas.

Aukščiau aprašiau teorinę dalį apie Eberspacher pečiukus. Dabar pasistengsiu išsamiai aprašyti, kaip step by step jį išardyti, patikrinti mechaninę dalį, atgal surinkti. Galimi trumpi lyriniai nukrypimai, pakreiptu "italic" šriftu.


Turime (ne)veikiantį "gražuolį" D3WZ 25 1998. Šis pečiukas išimtas iš SAAB 9-3 1999m. 2,2 TiD

IMG_2954 (Custom).JPG



Pirmiausia atsukami 4 varžteliai su Torx 30 atsuktuvu (kai kuriuose atrodo vienuoduose pečiukuose visi varžteliai yra atsukami su kryžminiu atsuktuvu), nuo plastmasinio dangtelio, kuris dengia ventiliatoriaus sparnutę:
2.jpg


Atsukami 4 varžtai kurie laiko elektrinę dalį. Vienas iš T30 varžtų yra ilgas, tad gali būti problemų jį atsukti (vienam ardytam pečiukui teko nugręžti šio varžto galą).
3.jpg


Nuimama elektrinė dalis. Vėliau paaiškėjo, kad su dar teks nemažai žaisti ir ne vieną prakaito lašą nubraukti.
4.JPG


Nuimamas aliuminė korpuso dalis, į kurią įsistato oro įsiurbimo vamzdelis.
5.JPG


Atsukus tris T30 varžtelius nuimamas ventiliatoriaus korpusas nuo degimo kameros. Gal būti prikepusi tarpinė, tad reikia nebijoti truputį pasukinėti į šonus visą šia detalę
6.JPG

7.JPG


Pasimatė ir degimo kamera. Ji išsitraukia į viršų, tačiau dažnai būna prikepusi. Galima lengvai stuktelti per ja medininiu plaktuku, ar kažkokiu kitu minkštu daiktu.
8.JPG

9.JPG


Degimo kamera yra sudaryta iš dviejų suvirintų dalių. Tai yra išorinė dalis ir vidinė dalis kurioje, kurioj vyksta degimas.
11.JPG


Tarp jų viduje yra sietelis, kuris išskaido kurą. Ventiliatorius pūsdamas orą kartu išpučia ir kuro lašelius. Toks degimo procesas primena turbiną.
video, kuriame pavaizduotas degimo procesas

Sietelio dalelytė yra matoma pro skylę.

kamera2.jpg

SAM_2189.JPG

SAM_2196.JPG



Išardytas beveik visas pečiukas, belieka dar kartą patikrinti žvakę, jutiklius, išvalyti suodžių likučius ir sudėjus naujas tarpines rinkti į krūvą.
18.JPG



Žvakė ir temperatūriniai jutikliai tikrinami multimetru. Gyvos žvakės varža turėtų būti apie 1 omą. Tačiau šio pečiuko žvakė rodo atvirą grandinę... Ji negyva. Keista, tai kodėl jis bandė pasileisti pas pardavėją kieme, jei žvakė mirusi?!
23.JPG


Patikrinami aušinimo skysčio temperatūros jutikliai (jie yra du), jų abiejų varža turėtų būti labai panaši. Kambario temperatūroje apie 14k omų. O kurį nors suspaudus rankoje, varža turėtų kristi.
22.JPG


Liepsnos jutiklio varža turi būti apie 1k omą.
21.JPG


Pašalinami senų tarpinių likučiai nuo degimo kameros, ventiliatoriaus korpuso ir šilumokaičio. Patį šilumokaitį taip pat įmanoma atskirti nuo korpuso (šios schemos: download/file.php?id=1727 1 ir 6 detalės) tačiau, to daryti nerekomenduoju.
20.JPG

12.JPG


Visos dalys, kurios turi tiesioginį sąlytį su tarpinėm nuvalomos kruopščiai, kad paviršius būtų lygus, be didesnių subraižymų.
27.JPG

29.JPG



Išsukama laukan sena, nusprogus žvakė. Ji bus keičiama nauja.
24.JPG


Nupirktos naujos detalės:

Originalios Eberspacher tarpnės. Dvi tarpinės parduodamos komplektu. Jos tinka tiek D3WZ, tiek D5WZ pečiukui. Originalus kodas - 20.1820.99.0001.0A, jų galima nusipirkti tuose parduotuvėse kurios prekiauja autonominiais pečiukais ar jų detalėmis. Pvz Autokurtas, Leopolis. Kaina apie 40 litų ( plius minus). Taip pat yra galimybė užsisakyti tokias pat tarpinėles su VW kodu ant pakuotės, kaina apie 200litų :D

Nauja BERU Žvakė - D3WZ žvakė dedasi tokia, kokia pavaizduota nuotraukoje, prie kurios prisisuka veržlyte maitinimo laidelis. Žvakės originalus BERU kodas: 0 110 228 340, arba trumpinys GH001. Būtent šiuo kodu, dažna didesnė automobilių detalių parduotuvė gali pasiūlyti šias žvakes už neblogą kainą. (mažiau nei 100 Lt)
D5WZ žvakės gali būti kelių tipų - tokia kaip aukščiau aprašyta, ir gali būti kurios kontaktai yra pačios žvakės viduje. Ji parduodama kartu su sprindžio ilgio laideliais, ant kurių galų užspausti kontaktai. Ir įsikišą tiesiai į jungtį. Beje, D5WZ pečiuke, žvakė įsisuka į purkštuką, ir aplink žvakės galą yra sietelis. Jei jis kiauras, ar surūdijęs, turi būti keičiamas nauju.
30.JPG

31.JPG


Įsukama nauja žvakė, dedamos naujos tarpinės, ir viskas renkama į krūvą.
32.jpg


Ardant pirmą kartą, reikia neišsigąsti ir nepasimesti jei norėsis įsukti keturis varžtelius. O jų tebus tik trys: vienoje skylėje, kurioje nėra konuso, varžtelis nesisuka. Tiksliau sukasi tas ilgasis varžtas kuris eina kiaurai nuo pat elektrinės dalies :)
34.jpg



Pajungiama vidinė jungtis į elektrinę dalį. Elektrinė dalis prisukama varžteliais.
40 (Custom).jpg



Pakeičiamos tarpinėlės po temperatūriniais jutikliais, izoliuojami įtrūkę laidai. Prisukami plastmasiniai dangteliai.
IMG_2954 (Custom).JPG


Pečiukas paruoštas montavimui (pakeitimui).



P.S. Čia aprašytas ir perrinktas pečiukas buvo įmontuotas į automobilį, pasileido vos kelis kartus dėl elektrinės dalies gedimo (neįkaista žvakė). Kurio priežasties nepavyko tiksliai nustatyti iki šiol..

    Buvo išardyta elektrinė dalis. T.y. nukrapštyta hermetinė guma, kuria užlieta "plata". Pats tos gumos nukrapštymas vyksta pakankamai lėtai. Kaitinant karšto oro lituokliu, dantų krapštuku atsargiai drąskomi maži gabaliukai, kad nebūtų pažeisti/nuplėšti SMD elementai. Apart keliolikos "šaltapaikių" nieko blogo nesimatė. Bet mišinys vistiek neuždegamas. Pastebėta, kad neįkaista iki raudonumo žvakė. O kodėl neįkaista, iki šiol yra neaišku. Buvo apkeisti tranzistoriai kurie valdo žvakę - bet tai rezultatų nedavė.

nuotraukos vw-ageninio pečiuko el. dalies. Kai buvo krapštoma SAABinė el. dalis, fotoaparato nebuvo prie rankos.
Spoiler:
Paveikslėlis
Paveikslėlis
www.SAAB-klubas.lt

SAAB 9-3 2.2 TiD MY00
Paveikslėlis


[img]http://i.imgur.com/hI8Wesz.jpg[/ img]

Grįžti į

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: 6 ir 0 svečių